אור יקרות

שעות פעילות: משך המסלול: כ-3 שעות
פעילויות מומלצות: מסלול אופניים בשמורת נחל דליה, כ-20 ק"מ, רמת קושי בינונית

הגעה
מכביש 70 יורדים במחלף אליקים לכיוון קיבוץ דליה. ממשיכים בכביש עד לצומת דרכים (ימינה קיבוץ רמות מנשה, שמאלה רמת השופט). בצומת ממשיכים ישר (לכיוון קיבוץ דליה) עוד כ-1 קילומטר. מימין לכביש, באמצע שדה חרוש, מבחינים בשביל עפר (דאבל) שנכנס ימינה. מחנים את הרכב בצד השדה (צמוד לכביש). מומלץ להיזהר מהמדרגה בעת שיורדים מהכביש לשדה.

תיאור המסלול
מסלול האופניים מתחיל בקיבוץ דליה, לא רחוק מצומת אליקים, המתאים לכל העונות. חלקו הראשון של המסלול הוא על סימון שבילים כחול. תחילת המסלול היא בנסיעה קצרה ונוחה לכיוון מערב עד לנחל. בכניסה לנחל מתחיל מסלול קופצני, שכולל בורות קטנים וסלעונים. השביל בסימן ירידה עם עיקולים רבים.
אחרי כקילומטר וחצי של שביל קופצני מתרחב השביל והופך לדאבל נוח לרכיבה שממשיך מערבה לכיוון עמק יפהפה שנגלה מלפנים. מתרחקים קצת מהנחל עם הדאבל וממשיכים לפדל מערבה עד לעיקול עם מפגש עם סימון שחור לכיוון צפון (עולה לקיבוץ רמות מנשה). משם ממשיכים עם השביל והסימון הכחול ומגיעים לאזור יפה של שדות חרושים ומטעי פירות של קיבוצי הסביבה.
הדאבל מתחיל כעת בסימן עלייה. ממשיכים הסימון הכחול ופוגשים בעלייה די חדה של כקילומטר (לעייפים: אפשרות נוספת היא להקיף את הגבעה מצידה הצפוני על דאבל רגוע עד למפגש חזרה עם הסימון הכחול). אומנם העלייה אינה נוחה במיוחד לטיפוס, אבל בסופה מגיעה הירידה.

יורדים עם הסימון הכחול עד לצומת שבילים. צומת זה גובל בשמורת הר חורשן, שבה צל אורנים. בימי החורף מלא עין משרה במים זורמים. זאת נקודת הקפה המומלצת לטיול.

אחרי הפסקת הקפה נפרדים מהסימון הכחול וממשיכים עם הדאבל שפונה צפונה ומתחילים בסימן עלייה. לאחר כקילומטר וחצי פוגשים בנחל מנשה, חוצים אותו, פונים מיד ימינה (מזרחה) וממשיכים בדאבל שמקביל לנחל. אחרי כקילומטר הדאבל חוצה שנית את נחל מנשה וממשיך בכיוון עלייה לתוך הקיבוץ עד לכביש אספלט (כביש עוקף). עם הכביש ממשיכים ימינה, עוברים ליד הדיסקוטק המקומי ויוצאים משער הקיבוץ לכיוון צפון-מזרח. משם ממשיכים על כביש הגישה לקיבוץ עוד כקילומטר וחצי עד שרואים מצידו השמאלי של הכביש קרוואן של רועי כבשים ומצידו הימני של הכביש נגמרים העצים עם רמפת בטון.

מכאן יש שתי אפשרויות:
1. להמשיך עם הכביש עד להצטלבות הדרכים שפגשנו עם הרכב לפני החניה. בהצטלבות ימינה ונוסעים על הכביש עד לרכבים.
2. בצמוד לרמפת הבטון לפנות בשביל לא מסומן שיורד ירידה חדה מאוד ימינה, להמשיך איתו למטה עד סופו (צומת T), לפנות שמאלה ומיד ימינה כדי לחצות את הנחל, ולפגוש בחזרה את הסימון הכחול שממנו התחלנו. פונים שמאלה בשביל הקופצני וחוזרים חזרה בטיפוס/רכיבה טכניים נחמדים עוד כ-2 קילומטרים בחזרה לרכב.

(מקור אתר הרים)

לאלבום התמונות לסיפורי המקום והתקופה
  מפת האתר | צור קשר
ארגון יוצאי מרכז אירופה  |  באדיבות משפחת פדרמן ורשת מלונות דן  סידיטק - בניית אתרים Signed by