אור יקרות
עין שרונה הוא מעיין קטן ויפה, מצויד בברכת שכשוך

לטייל בעין שרונה ובפארק המעיין בכפר תבור
כתובת: בצומת כפר תבור (כביש 767) לכיוון הכנרת

לכפר תבור - נוסעים בכביש 65 (חדרה-עפולה) עד לצומת כפר תבור. לעין שרונה - נוסעים בכביש 65 (חדרה-עפולה). חולפים על פני צומת כפר תבור, מיד לאחר היישוב פונים מזרחה (ימינה) לכביש 767 לכיוון היישובים שרונה ויבניאל. לאחר כ-500 מטר מהכניסה למושבה שרונה, ישנו שלט המפנה ימינה לירידה מהכביש ולדרך עפר הפונה לעין שרונה. יורדים מהכביש אל דרך העפר ומיד פונים שמאלה בשביל המסומן בשחור. לאחר כ-100 מטרים של נסיעה מגיעים לרחבת החנייה של חניון מורי הדרך ולמעיין שרונה. מחנים את הרכב ויורדים ברגל בשביל המוביל אל מעיין שרונה.

למאגר שרונה: ממעיין שרונה שבים אל תחילת דרך העפר וממשיכים לנסוע בה לכיוון מזרח במקביל לשדות החקלאיים. לאחר כ-2 ק"מ מבחינים בסוללת עפר ענקית של מאגר שרונה.
בצדי הדרך היורדת אל המעיין ניתן לפגוש בשפע של שיחי סברס (צבר) וסבך שיחי פטל קדוש. לאחר כ-200 מטר של ירידה בשביל מגיעים אל בית המעיין שרונה שהוקם בתקופה הרומית סביב המעיין. המעיין, הזורם בכל ימות השנה, הינו מעיין ניקבה (המקום סבוך בצומח ואסור להיכנס אליו מחשש למפולת!).

סביב המעיין התנהל לאורך ההיסטוריה יישוב בשם סרונה. חקלאים ורועים בנו את ביתם מאבני בזלת מקומיות, טיפחו את הכפר וניצלו את מי המעיין לחקלאות ולגידול עדרים. מעיין הניקבה הורחב עוד בימי קדם לצורך שפיעת המעיין. נהוג לזהות את היישוב סרונה הנזכר בכתביו של אוסביוס היווני כשוכן בין הר תבור לעיר טבריה. בתקופה הרומית היה כאן יישוב יהודי. בתקופה הביזנטית יישוב נוצרי ולאחר מכן אכלס עובדי אדמה מוסלמים. במקום התגלו שרידי בית כנסת, כנסייה ומבנים נוספים. בשנת 1938 עלה למקום ארגון "גורדון" (יוצאי פולין) במסגרת "חומה ומגדל", ובשנת 1946 עברו התושבים ליישוב הקבע.

שבים אל הרכב ונועים מזרחה בדרך העפר אל לב השדות החקלאיים המובילים למאגר שרונה. מאגר שרונה הוא אחד ממאגרי המים הגדולים שנבנו על ידי קרן קימת לישראל. המאגר קולט את מי הקולחין של יישובי הגליל התחתון אשר משמשים להשקיית המטעים והשדות בגליל התחתון, רמת יבנאל, בקעת יבנאל ורמת סירין. ומאפשר ייצור חקלאי אינטנסיבי בשטחים שבהם לא היו קיימות מערכות השקיה בעבר.

חוזרים אל כביש 65 (חדרה-עפולה) ונוסעים אל כפר תבור - היא מסחה. ניכנסים אל המושבה ומסיירים בפארק המעיין. הפארק שוכן ליד המעיין ההיסטורי של מסחה. פארק המעיין משתרע על פני 22 דונמים והוא דוגמא לשיקום נחל שהפך ממטרד למשאב.

המושבה כפר תבור המודרנית, השוכנת למרגלות הר תבור מציעה למבקרים בה, מלבד נוסטלגיה של ימים ראשונים, שפע של טעמים וניחוחות של יין, שוקולד ומרציפן. מומלץ לבקר במוזיאון המרציפן, ביקב ובמוזיאון לתולדות המושבה - הכניסה לכל האתרים האלה בתשלום.
אתרים נוספים בסביבה: הר תבור, סובב כנרת, שביל נוף גבעת המורה-רמות יששכר, דרך נוף מנחמיה (יער אשכול).

לאלבום התמונות לסיפורי המקום והתקופה
  מפת האתר | צור קשר
ארגון יוצאי מרכז אירופה  |  באדיבות משפחת פדרמן ורשת מלונות דן  סידיטק - בניית אתרים Signed by